زندگینامه علیرضا بیرانوند

از همان ابتدا شروع کنیم؛ سال 1371 که علیرضا بیرانوند در یک خانواده پر جمعیت به دنیا آمد.

- من در خانواده ای به دنیا آمدم که از نظر مالی خیلی ضعیف بود. من از همان ابتدای کودکی علاقه بسیار زیادی به ورزش به خصوص فوتبال داشتم و همه کار کردم تا به این علاقه و آرزویم برسم. سال اولی که به تهران آمدم حتی پول کرایه ام را نداشتم، چه برسد به اینکه بروم فوتبال بازی کنم! من از اقوام و فامیل پول کرایه ام را قرض کردم تا بتوانم به تهران بیایم. واقعا خانواده من در شرایطی نبودند که بتوانند پول مرا هم بدهند. خلاصه به تهران آمدم و شروع کردم به کار کردن.

در کودکی خیلی شیطان بودی؟

- نه، اصلا. من آزارم به یک مورچه هم نرسید. واقعا فکر نمی کنم تا الان کسی از اقوام و همسایه ها از من ناراضی بوده باشد. مثلا بیاید بگوید علیرضا شیشه خانه ما را شکسته یا علیرضا ما را اذیت کرده... اصلا! برعکس، دیگران خیلی سر مرا با سنگ شکسته اند، شیشه های خانه مان را شکسته اند و من عکس العملی نشان ندادم ولی خب من آدم رکی هستم و همیشه حرفم را می زنم.

چه سالی وارد تهران شدی؟

- من سال 86 به تهران آمدم؛ یعنی وقتی که 15 سالم بود. من هست و نیست های فوتبال در تهران را نمی دانستم. نمی دانستم زیرگروه هایی هست، آسیاویژنی وجود دارد، من فقط سوار اتوبوس شدم تا برای فوتبال از خرم آباد به تهران بیایم. در اتوبوس یک آقایی را دیدم به اسم حسین فیض که مربی وحدت تهران بود. ما با هم صحبت کردیم. به من گفت یک تیم دارم، صد و پنجاه هزار تومان پول بده من تو را به تیم ببرم و ثبت نام کنم؛ در صورتی که من حتی کرایه به تهران آمدنم را هم از دیگران گرفته بودم! گفتم من آمده ام پیشرفت کنم و پولی هم برای خودم دربیاورم.

یعنی به تیم وحدت رفتی؟

- بله. حسین آقا پول از من نگرفت و مرا به تیم برد و من در آنجا درخشیدم. بعد کاپیتان تیم را دنبال من فرستادند که نگذار علیرضا از تیم برود. حیف می شود. یک سال آنجا بازی کردم و آقای کمپانی که الان مربی امیدهای نفت تهران است، مرا برای نوجوانان نفت انتخاب کرد.

من حتی وقتی برای نوجوانان نفت بازی می کردم خوابگاه نداشتم. جایی نداشتم که شب ها بخوابم. برای خواب حدود سه ماه خانه عمه ام بودم ولی خب بیشتر از این نمی شد آنجا ماند، چون اذیت می شدند. بعد از اینکه از خانه عمه ام بیرون آمدم به خاطر اینکه جایی برای خواب داشته باشم رفتم برای یک کارواش کار کردم. بعد از کارواش به یک پیتزافروشی می رفتم و کار می کردم. من حتی در تهران رفتگری هم کردم. همیشه و همه جا اینها را می گویم و هیچ وقت فراموش نمی کنم؛ مخصوصا رفتگری ام را. من افتخار می کنم که این کارها را انجام دادم و خدا را شکر خداوند مزد زحمات و زجرهایی را که کشیدم به من داد.

قصه ی دوچرخه سواری من

لالایی برای گل دخترا

دانش صنعت نفت

در وسایل الکتریکی نیاز است که پتانسیل بعضی قسمت های دستگاه با زمین یکی شود، برای این منظور از اتصال به زمین استفاده می‌شود. اساس زمین کردن بر این است که جرم بزرگ زمین به عنوان پتانسیل صفر به خصوص در مهندسی برق در نظر گرفته می‌شود و تمام قسمت‌هایی که به زمین وصل شده‌اند هم پتانسیل زمین شوند، به عبارت دیگر پتانسیل صفر زمین را بگیرند. نوع کیفیت ارتباط دهنده زمین با تأسیسات الکتریکی دارای اهمیت فوق‌العاده زیادی است.


✅ در مهندسی برق، واژه زمین یا ارت با توجه به کاربردهای آن دارای معانی متفاوتی است. زمین در یک مدار الکتریکی می‌تواند نقش یک نقطه مبدا را داشته باشد که بر طبق آن بقیه ولتاژهای الکتریکی را اندازه‌گیری می‌کنند. واژه زمین همچنین به مسیری کلی برای بازگشت جریان به منبع نیز اطلاق می‌شود. این واژه در مورد یک اتصال مستقیم به زمین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


✅ یک مدار الکتریکی ممکن است به دلایل مختلفی به زمین متصل شده باشد. در مدارهای قدرت این اتصال‌ها معمولاً برای بالا بردن ایمنی و محافظت افراد یا دستگاه‌ها از تاثیرات معیوب بودن عایقکاری هادی‌ها ایجاد می‌شود. اتصال به زمین در مدارهای قدرت از آسیب دیدن عایق‌های مدار در اثر افزایش ولتاژ بین زمین و مدار جلوگیری کرده و این ولتاژ را در یک حد معین محدود می‌کند. از اتصال زمین برای جلوگیری از افزایش الکتریسیته ساکن در هنگام حمل مواد قابل اشتعال یا تعمیر تجهیزات الکترونیکی نیز استفاده می‌کنند. در برخی از انواع تلگراف‌ها و شبکه‌های انتقال زمین به تنهایی نقش یکی از هادی‌ها را ایفا می‌کند و به عنوان مسیر بازگشت جریان به منبع مورد استفاده قرار می‌گیرد با این کار در هزینه ایجاد یک خط جداگانه برای بازگشت جریان صرفه‌جویی می‌شود. در اندازه‌گیری از زمین به عنوان یک پتانسیل الکتریکی ثابت استفاده می‌کنند که با توجه به اختلاف پتانسیل هر قسمت از مدار از زمین میزان پتانسیل آن قسمت را مشخص می‌کنند. یک زمین الکتریکی باید از ظرفیت انتقال جریان مناسبی برخوردار باشد تا بتوان از آن به عنوان مبدا صفر ولتاژ استفاده کرد.


روش های خواندن ریاضی

چرا پکیج ریاضی مشاور ۲۴؟

موسسه ی آموزشی مشاور ۲۴ در راستای کمک و خدمت به دانش آموزان پر تلاش و هدفمند سراسر کشور بر آن شد که تمامی دروس تخصصی رشته ی ریاضی را در یک پکیج کامل به دانش آموزان رشته ی ریاضی ارایه دهد، تا با مدد آن دانش آموزان بتوانند برنامه ی مناسبی برای هدف خود بچینند و برای هدف نهایی خود تلاش در راه درست را داشته باشند. موسسه حرف اخر تمام تلاش خود را کرده است تا با استفاده از روش های بروز شده ی نوین و خوب و پر بازده مانند الگو ها و آموزش های تصویری با کیفیت، چه از نظر علمی چه تصویری باعث پیشرفت و نتیجه گرفتن دانش آموزان عزیز کشور گردد.پکیج کنکور ریاضی

ریاضی پکیج جامع تخصصی ریاضی چه خصوصیاتی دارد؟

نحوه ی تدریس فوق العاده حرفه ای و شیوای استاد صفری جایی برای حرف زدن نمی گذارد. استفاده ی درست از اشعار و ضرب لمثل ها، استفاده ی درست از کلام و مثال ها و استفاده از الگو های فوق العاده حرفه ای با اسامی جذابشان. همانگونه که ایشان را شناخته اید و در تلویزیون و رسانه او و نحوه ی تدریسشان را دیده اید ، خوب می دانید که تدریس بسیار پر انرژی و قدرتمند است و لغت به لغت تدریس ایشان نکته های مهم است. به راحتی می توان اقرار کرد با نحوه ی تدریس ایشان اگر سر فصلی باشد که همه از بودن آن می نالند دانش آموزان با کمک استاد منتظری با لذت تمام آن علم را به یاد می سپارند و از آن استفاده می کنند.

همه چیز درباره ی سئو

چرا E-A-T خیلی مهم است و چه تاثیری در سئو دارد؟


بدون شک گوگل به دنبال این است که ببیند شما تا چه اندازه برای مخاطب خود اهمیت قائل هستید. این سخت‌گیری زمانی بیشتر می‌شود که تشخیص دهد سایت شما و محتوای آن با پول یا زندگی افراد ارتباط دارد. به همین دلیل تلاش می‌کند تا از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فاصله بگیرد و تا جایی که می‌تواند خودش را در قالب یک انسان واقعی قرار دهد. این مسئله آنقدر برای گوگل اهمیت دارد که برای این کار از نیروی انسانی استفاده می‌کند. طبیعتا اگر کاربری به سمت شما بیاید ولی نتواند تخصص، اعتبار و اعتماد لازم را دریافت کند، به سراغ رقبای‌تان می‌رود و دیگر به شما سر نخواهد زد. شاید امتیازاتی که مسئولان کنترل کیفیت گوگل در نظر می‌گیرند به صورت مستقیم در رتبه یک سایت در صفحه SERP تاثیر نداشته باشد، ولی مهم اینجاست که در ارزیابی محتوای باکیفیت تاثیر مستقیم دارد و می‌تواند به صورت غیرمستقیم در نتایج موثر باشد