بهترین ویژگی های سئو کار حرفه ای

ویژگی های یک سئو کار حرفه ای و خوب:

1-بسیار دقیق به بررسی کلمات کلیدی شما با بررسی رقبا می پردازد

2-به شما قول یک ماهه  آمدن به صفحه اول گوگل را نمی دهد چون فرایند بالا آوردن سایت در گوگل یک فرایند زمان بر است.اگر چنین قولی داد سئوی کلاه سیاه می خواهد برای شما انجام دهد

بیشتر بخوانید

3-بر تمامی ابزار های سئو تسلط دارد و برای حل مشکلات سئو راه حل های حرفه ای و تخصصی دارد.

4-بسیار به روز است و الگوریتم های روز گوگل را به خوبی می داند و برروی سایت شما پیاده می کند.

5-برای سایت شما دلسوزانه زمان می گذارد و خیلی ریزبینانه سایت را رصد میکند.

6-با اینکه اکثر سئوکارها،کار محتوا نویسی را انجام نمیدهند؛اما یک سئوکار خوب باید بر نوشتن محتوای سئو بیس مسلط باشد.و بتواند محتوا نویس را راهنمایی کند و محتوای سایت شما را بررسی و ادیت کند.


7-سئوکار متخصص و حرفه ای به ابزارهایی که رفتار کاربران را بررسی میکند تسلط دارند چون صرفا هدایت کاربر به سایت مهم نیست و این کاربران باید به مشتری تبدیل شوند و از خدمات سایت شما استفاده کنند و این میسر نیس مگر با بررسی رفتار آنها در ورودشان به سایت با استفاده از ابزار هایی مانند گوگل انالیتیکس(google analytics) .

8-تمام کارهای سئو بیس سایت شما را انجام می دهد و هیچ ایرادی در سایت شما از نظر سئو بیس بودن باقی نمی ماند.ویژگی های مانند داشتن هدینگ(h1,h2,h3,…)،تایتل و دیسکریپشن(title & description)،متن جایگزین برای تصاویر(alt)،تایتل برای لینک(link title)و ویژگی های دیگه ای مثل بهینه بودن سرعت سایت،کم حجم کردن فایل های سی اس اس و جی اس(minify css&js)و موارد بسیار دیگری که در مقالات دیگر سایت رهام وب بصورت مفصل به آن پرداخته شده است..

9-یک سئوکار خوب شما را برای هزینه کردن در راههای تبلیغاتی به خوبی راهنمایی می کند مثلا استفاده از رپورتاژ،بک لینک کار کردن روی شبکه های اجتماعی(social media) مانند فیسبوک اینستاگرام و توییتر که برای گوگل اهمیت ویژه ای دارند.

10-سئوکار حرفه ای باید باعث شود ترافیک سایت شما بالا رود و کاربران و در انتها مشتریان زیادی برای خدمات یا محصولات شما فراهم بشوند

این 10 ویژگی ویژگی های مهم یک سئوکار خوب و حرفه ای و متخصص است.

سئوکار خوب و حرفه ای چقدر درآمد دارد؟

میزان درآمد سئو کار به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از این عوامل همان ویژگی هایی است که برای شما در بالا توضیح داده شد.یکی دیگر از عوامل میزان تجربه کاری و نمونه کارهای موفق است ومیزان تعهد کاری کارشناس سئو می باشد.و یکی دیگر از مهم ترین عوامل پرزنت خود فرد سئو کار می باشد.این عامل فقط مختص کارشناسان سئو نیست و در تمام زمینه های کاری یک عامل مهم برای مشخص شدن میزان دستمزد سئوکار است.اینکه کارشناس به چه اندازه بتواند خودش را خوب معرفی کند و چه تعداد مشتری راضی برای خود نگه دارد.

آیا ایران توانایی تولید واکسن دارد؟

واکسن کرونا؛ آیا ایران توانایی ساخت واکسن را دارد؟

۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰

واکسن ایرانی کرونامنبع تصویر،HNIKIMALEKI TWITTER

مقام‌های مختلف در ایران از مدتی پیش بارها اعلام کرده‌اند که ساخت و تولید حداقل هشت واکسن کرونا در "دوازده شرکت دانش‌بنیان" را با استفاده از فناوری‌های گوناگون و پیشرفته پیش می‌برند. در روزهای اخیر گفته شد واکسن یک یا دو شرکت دانش‌بنیان ساخته مجوز مرحله اول کارآزمایی بالینی و یا همان آزمایش انسانی را گرفته‌اند.


به گفته دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، یکی از این واکسن‌ها را شرکت شفافارمد با نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ویروس کرونای غیرفعال ساخته و "مشابه واکسن شرکت چینی سینوواک" است.


دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در توییتی، نوشت کمیته اخلاق در پژوهش این وزارت مجوز برای آزمایش انسانی این واکسن را صادر کرده و محقق اصلی این کارآزمایی بالینی دکتر مینو محرز است.


واکسن کرونا؛ هر آنچه لازم است شما بدانید

کرونا و واکسن‌هایش؛ پاسخ به پرسش‌های مخاطبان

واکسیناسیون کرونا؛ زندگی به حالت سابق برمی‌گردد؟

آینده کرونا؛ سیر همه‌گیری و سناریوهای احتمالی

واکسن کرونا

گزارش‌‌های دیگر از شروع قریب‌الوقوع آزمایش انسانی چند واکسن دیگر خبر داده و گفته‌اند که ایران چند واکسن کرونای آزمایشی را به ثبت سازمان بهداشت جهانی رسانده است.


ساخت، آزمایش، اخذ مجوز و تولید انبوه واکسن‌های جدید بی‌خطر، با کارایی زیاد و کیفیت همگون از چالش‌های بزرگ صنایع ‌داروسازی امروز دنیاست. در اینجا سعی شده در نبود یا عدم ارائه اطلاعات تخصصی و گزارش‌ها و مقالات علمی مربوط به واکسن‌های کرونای ایرانی، با مرور این چالش‌ها، این اخبار را در حد امکان راستی‌آزمایی کنیم.


چالش‌های اصلی ساخت و تولید واکسن‌های جدید

برای گرفتن مجوز، یک واکسن جدید باید از مراحل مختلفی بگذرد که هر کدام چالش و دشواری‌های خاص خود را دارند.


line

مراحل تولید واکسن بطور خلاصه:


۱. انتخاب فناوری برای طراحی و ساخت واکسن، برای مثال استفاده از فناوری ویروس حامل یا ام‌آر‌اِن‌اِی.


۲. مرحله پیش-بالینی شامل آزمایش‌های سلولی-مولکولی و حیوانی و ارزیابی سمیت واکسن و مواد همراه آن


۳. کارآزمایی بالینی شامل سه مرحله آزمایش انسانی


۴. استاندارد‌سازی خط تولید، ایمنی تولید، یک‌دستی محصول و گرفتن مجوز از نهادهای مرجع ملی و بین‌المللی شناخته‌شده مثل سازمان غذا و داروی آمریکا یا اتحادیه اروپا برای بررسی سلامت و کارایی آن


۵. تولید انبوه، انبار کردن و زنجیرهٔ پخش


۶. نظارت مستمر بر عوارض جانبی و کارایی واکسن


line

امروزه بسیاری از شرکت‌های اصلی و بزرگ واکسن‌سازی علاوه بر سرمایه‌گذاری بسیار در پژوهش، برای ابداع و نوآوری با نهادهای دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکتر همکاری می‌کنند یا گاهی این شرکت‌ها را می‌خرند.


برای مثال شرکت عظیم آمریکایی فایزر برای تولید واکسن کرونا با شرکت دانش‌بنیان آلمانی بیو‌‌اِن‌تک همکاری کرد که روی فناوری ام‌آر‌اِن‌اِی برای طراحی و ساخت واکسن‌‌ کار می‌کرد. شرکت بزرگ داروسازی بریتانیایی-سوئدی اَسترازِنِکا از همکاری با انستیتوی جنر دانشگاه آکسفورد از فناوری آدنوویروس حامل برای تهیه واکسن کرونای خود سود جست.

بیشتر بخوانید

چنین شرکت‌های دانش‌بنیانی را معمولا دانشمندان و پژوهشگرانی تاسیس می‌کنند که سعی دارند ابداع یا نوآوری‌های خود را به بهره‌برداری برسانند. بنابراین بنیان‌گذاران این شرکت‌ها اغلب از محققان نامی یا پیشرو در زمینه کار خود هستند.


این سوابق براحتی در وبسایت این شرکت‌ها در دسترس است و پیشینه کارها و مقاله‌های پژوهشی و علمی این محققان و شرکت‌ها قابل سنجش و داوری است.


برای مثال اُگور شاهین یکی از بنیانگذاران اصلی شرکت دانش بنیان بیوان‌تک که واکسن کرونای شرکت فایزر را طراحی کرده‌است پروفسور نوآوری‌آوری‌های زیستی در دانشگاه گوتنبرگ ماینتز آلمان و از پیشروان فناوری‌ درمانی ام‌آرا‌ن‌ای است.


همینطور پروفسور سارا گیلبرت در دانشگاه آکسفورد که با همکاری با شرکت استرازنکا از فناوری آدنوویروس حامل برای تولید واکسن کرونا استفاده می‌کند از پیشتازان این رشته پژوهشی-کاربردی است.


واکسن کرونای اسپوتنیک پنج را هم انستیتوی گامالیای روسیه ساخته که سابقه آن در تحقیقات و ساخت واکسن، از جمله واکسن‌های ابولا و مرس در وبسایت این موسسه درج شده و قابل بررسی و ارزیابی ا‌ست.


شرکت‌های دانش‌بنیان

حال نگاهی می‌اندازیم به سه شرکت دانش‌بنیان ایرانی، شفا فارمد، هوم‌ایمن و بیوسان‌فارمد که گفته شده در حال ساخت واکسن کرونا هستند.


البته به گفته دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت "حدود پنج و نیم میلیون دز واکسن در قالب قرارداد مشترک تولید با یکی از کمپانی‌های صاحب نام جهانی" تامین خواهد شد. مشخص نیست آیا شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این پروژه نقش دارند و اگر دارند کدامیک.


شرکت شفافارمد ظاهرا کارش از بقیه جلوتر است و واکسن کرونایش وارد مرحله اول آزمایش انسانی شده است. از مراجعه به سایت رسمی این شرکت چنین بنظر می‌آید که تنها در تولید و توزیع آنتی‌بیوتیک فعال بوده است و هیچ سابقه پیشین یا کنونی از تحقیق درباره هیچ نوع واکسن دیگری یا ساخت واکسن کرونا در آن موجود نیست.


سایت شرکت گروه دارویی برکت که شفافارمد از زیر گروه‌های آن است هم این را تایید می‌کند که این شرکت تنها در تولید آنتی‌بیوتیک فعال بوده است. در سایت شفافارمد هیچ اطلاعاتی از تیم تحقیق و ساخت واکسن نیست، هیچ اطلاعات علمی در باره پروژه‌های تحقیقاتی ساخت واکسن کرونا یا نتایج اولیه آزمایش حیوانی دیده نمی‌شود.


بنا به اخبار، اساس این واکسن مثل واکسن شرکت‌های‌ سینوواک و سینوفارم چین بر ویروس کشته‌شده است. اگرچه نتایج مرحله آخر آزمایش انسانی این واکسن‌ها هنوز منتشر نشده اما قرار است بزودی منتشر شوند؛ البته نتایج آزمایش‌های حیوانی و مراحل اول و دوم آزمایش انسانی این واکسن‌ها با همکاری دانشگاه‌های مطرح چین پیشتر در نشریات معتبر انتشار یافته‌اند.


ورود محموله واکسن کرونای شرکت سینوواک چین به برزیل

منبع تصویر،EPA

توضیح تصویر،

ورود محموله واکسن کرونای شرکت سینوواک چین به برزیل برای مرحله سوم کارازمایی بالینی آن


ما نتوانستیم هیچ گزارش یا مقاله پژوهشی پیدا کنیم که شرکت شفافارمد در زمینه واکسن از جمله پروژه ساخت واکسن کرونا منتشر کرده باشد. انتشار نتایج اولیه آزمایش واکسن از نظر کارایی و بی‌خطر بودن پیش‌نیاز راه‌یابی واکسن به مرحله آزمایش انسانی است. مشخص نیست چرا پژوهشگران شفا‌فارمد یا همکاران دانشگاهی آنها نیازی به انتشار این نتایج ندیده‌اند.


بر اساس فناوری استفاده شده در این واکسن و به زعم کارشناسانی که بی‌بی‌سی فارسی با آنها صحبت کرده محتمل این است که در عمل چین خط تولید واکسن مبتنی بر ویروس غیرفعال را راه‌اندازی ‌کند که با نام شرکت شفافارمد عرضه خواهد شد. اگر چنین است این سوال مطرح می‌شود چرا ایران بجای انجام آزمایش انسانی از مرحله اول، بخشی از مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن سینوواک چین را مثل ترکیه به کشور خود منتقل نکرد.


از "دوازده شرکت" دانش‌بنیانی که گفته شده در ساخت واکسن کرونا فعالند به نام همه اشاره نشده است اما بجز شرکت شفافارمد، از شرکت دانش‌بنیان هوم ایمن زیست‌فناور نام برده شده که قرار است با همکاری شرکت بیو‌سان‌فارمد وابسته به مجموعه دارویی برکت دو نوع واکسن نوترکیب کرونا، مبتنی بر ویروس سرخک و آدنوویروس ۵ تولید کند.


هیچ‌یک از واکسن‌های مطرح اصلی و در خط مقدم تولید (فایزر/بیوان‌تک، مدرنا/موسسه ملی سلامت آمریکا، استرازنکا/دانشگاه آکسفورد، اسپوتنیک پنج روسیه و حداقل پنج واکسن ساخت چین از جمله واکسن‌های سینوفارم، سینوواک و کَنسینوی چین) از ویروس سرخک برای تولید واکسن کرونا استفاده نکرده‌اند.


البته ایده استفاده از ویروس سرخک در تولید واکسن‌های کرونایی از سال ۲۰۰۸ در انتشارات علمی مطرح بوده و تلاش‌های بین‌المللی برای استفاده از این فناوری برای ساخت واکسن کرونا با جلوداری انستیتو پاستور فرانسه در جریان است.


واکسن کرونا

شرکت کنسینو هم با همکاری ارتش چین از فناوری آدنوویروس پنج برای تولید واکسن کرونا بهره برده و نتایج مرحله دوم آزمایش انسانی خود را در نشریه پزشکی لنست منتشر کرده است. یکی از دو نوبت واکسن اسپوتنیک پنج هم با استفاده از آدنوویروس پنج ساخته شده است و دیگری با استفاده از آدنویروس ۲۶.


سایت هوم‌ایمن زیست‌فناور تنها یک صفحه معرفی خلاصه دارد: گروهی از اعضای هئیت علمی انستیتوی پاستور و دانشگاه علوم پزشکی ایران از سال ۱۳۹۳ در این شرکت مشغول تحقیق در باره استفاده از ویروس‌های نو‌ترکیب در درمان و پیشگیری‌ هستند و در حال حاضرروی دو پروژهٔ متفاوت، ساخت واکسن کرونا با استفاده از ویروس سرخک و آدنوویروس ۵ متمرکزند.


اما هیچ نوع اطلاعاتی در زمینه گروه پژوهشی و دستاوردها و یا مقاله‌های علمی آنها در این سال‌ها ارائه نشده است و در نبود اسامی پژوهشگران و دانشمندان این شرکت، جستجوی اعتبار علمی کارهای آنها در جستجوگرهای مقالات علوم زیست‌پزشکی مانند پاب‌مد و Googlescholar میسر نیست. جستجوی نام این شرکت برای مقاله‌های منتشره نیز نتیجه‌ای نداشت.


در جستجوی مقاله‌های پژوهشی با موضوع استفاده از حامل آدنوویروس ۵ بعنوان حامل واکسنی در پاب‌مد هیچ مقاله‌ای مربوط به ایران یا شرکت هوم‌ایمن یافت نشد.


نام شرکت بیوسان‌‌فارمد وابسته به بنیاد برکت، بعنوان همکار پروژه واکسن کرونای شرکت هوم‌ایمن اعلام شده است. در سایت سازمان بهداشت جهانی نام بیوسان‌فارمد در لیست شرکت‌ها و گروهای در حال ساخت واکسن کرونا دیده می‌شود اما این سازمان در همین صفحه بروشنی تاکید می‌کند که این لیست تنها برای اطلاع‌رسانی در باره تلاش‌های جهانی در ساخت واکسن کروناست و به هیچ‌وجه نباید حمل بر صحه‌گذاشتن به این پروژه‌ها یا تایید اعتبار گروه‌های مدعی و کیفیت واکسن آنها شود.

چرا باید سایت خودرا سئو کنیم؟

در این مقاله برای شما قصد داریم مهم ترین دلایلی  که باید به سئو سایت خود اهمیت بدهید وبرای آن حتما بودجه ای مهم را در نظر بگیرید.

با ما در ادامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خدمات بهینه سازی 


در رتبه های بالاگوگل دیده شوید


یکی از پر اهمیت ترین موتورهای جست‌وجوی دنیا گوگل بوده و خواهد بود که حدود 97 درصد نتایج جست‌وجو همه دنیا را در برمیگیرد. بنابراین اگر قصد دارید در رتبه‌های بالای گوگل برسید باید  به‌صورت مداوم بر روی سایت خود کار کنید و تولید محتوا عالی  کنید. بیشتر بازدیدکنندگان بر روی چند لینک اول صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند و به بقیه صفحات نمیروند. پس بودن در صفحه اول می‌تواند قیمت زیادی داشته باشد!

جذب مشتریان هدفمند

باتوجه‌به مدل  کسب‌وکار خود شما با مشتریان خیلی بالایی در ارتباط میباشید که تنها دسته ویژه ای  از آن‌ها به خدمات و کالاهای داخل سایت شما جذب خواهند شد ؛ سئو سایت شما با این دسته از مشتریان تقویت خواهد شد بنابر این مشتریان هدف بیشتری را به دنبال خواهد داشت . شما می‌توانید به کمک سرویس رایگان Google Analytics به‌سادگی آمار بازدید، لینک‌های ورودی، صفحات بازدید شده، مدت‌زمان سپری شده در وب‌سایت و بسیاری از امکانات دیگر رابررسی و نتیجه گیری کنید.


شکست دادن رقبایتان

شما در هر کسب‌وکاری که شروع می‌کنید اغلب تعدادی رقیب نیز وجود خواهد داشت که با شما به رقابت خواهند پرداخت . از مزیت‌های کسب‌وکار آنلاین این میباشد که می‌توان به‌واسطه آن با رعایت یکسری نکات خیلی راحت ولی کلیدی از رقبا سبقت گرفت و موفق بشوید . اگر رقبای زیادی در منطقه کسب‌وکار شما هستند، قرارگرفتن در بین ۵۰ نتیجه اول، کاری خیلی سختی میباشد. ولی شما با انتخاب کلمات کلیدی کمی متفاوت و خاص‌تر یعنی کلماتی که افراد امکان دارد کمتر آنها را جستجو کنند می‌توانید شانس خود را در قرارگیری در صفحات اول بالا ببرید. کلمات کلیدی، هدایت‌کننده بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما میباشند ؛ پس انتخاب آنها اولین گام در بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو میباشد. این بخش پر اهمیت ترین و گاهی دشوار ترین قسمت SEO میباشد . گام اول  در انتخاب کلمات کلیدی این میباشد که فکر کنید می‌خواهید بازدیدکنندگان با جستجوی چه کلماتی به وب‌سایت شما خواهند رسید.


مهم ترین نکات درباره استفاده از کلمات کلیدی

از عبارات خیلی عمومی کمک بگیرید. تلاش کنید تا جای ممکن واژگان خاص‌تری انتخاب کنید . روی عبارات دیگر حساب باز کنید. از عبارات مترادف استفاده کنید. به‌جای واژه هتل می‌توانید از کلمات جایگزین مثل اقامتگاه کمک بگیرید.


در طولانی کردن عبارات زیاده‌روی نکنید. استفاده از عبارات طولانی به‌عنوان کلمات کلیدی از تأثیرگذاری و قدرت آنها می‌کاهد. حداکثر سه یا چهار واژه کافی است.


مطمئن شوید که کلمات کلیدی با کسب‌وکار شما مرتبط هستند. سعی کنید کلماتی را که انتخاب می‌کنید با وب‌سایت شما بیشترین ارتباط را داشته باشند.


از کلمات مبالغه‌آمیز مانند فوق‌العاده، عالی و امثال این‌ها در کلمات کلیدی استفاده نکنید.


بالابردن میزان فروش

صد در صد اگر وارد کسب‌وکار آنلاین بشوید به دنبال سود هستید. هنگامی که سئو سایتتان را تقویت خواهید کرد و در رتبه‌های بالای گوگل قرار خواهید گرفت بازدید سایت شما افزایش خواهد شد. بدین صورت می‌توانید فروش بیشتری را در اهداف بلند یا کوتاه‌مدت خود داشته باشید.


کم کردن هزینه های تبلیغات

اگرچه سئو هزینه‌هایی برای وب‌سایت شما خواهد شد اما این هزینه‌ها بسیار پایین تر است از سایر روش‌های تبلیغاتی است . همچنین بازدهی سئو در زمان طولانی بهتر از تبلیغاتی میباشد  که در کوتاه‌مدت به شما سودی خواهد رسید.


گرفتن رتبه الکسا سایت

هرچه بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر خواهد شد ترافیک بالاتری کسب خواهد کرد. با گرفتن ترافیک زیاد تری می‌توان رنک سایت را در وب‌سایت الکسا بیشتر کرد. حال سؤال پیش می‌آید که الکسا چیست؟ الکسا سایتی میباشد که رتبه وب‌سایت‌ها را طبق آمار بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

برای معرفی سایت خود به مشتریان و مطلع شدن آن‌ها از برند مخصوص شما باید برندسازی کرد؛ یکی از اثر گذار ترین  روش‌ها برای برندسازی استفاده از سئو است.